8 Teknik Mudah Hilangkan Dagu Berlapis

8 TEKNIK MUDAH HILANGKAN DAGU BERLAPIS

Ingin Wajah Runcing Dan Nyahkan Dagu Berlapis Dengan Mudah? Jangan risau, kami ada TEKNIK yang sangat RINGKAS dan dapat menghilangkan dagu berlapis dengan PANTAS dan PRAKTIKAL. 

Cuba 8 Teknik untuk hilangkan dagu berlapis ini dengan konsisten supaya dapat hasil yang diidamkan.

1.  Berdiri tegak, angkat kepala memandang atas hingga dagu pun terangkat. Tutupkan bibir, mulut muncung sehingga otot pipi dan dagu rasa ditarik. Bertahan selama 10 saat. Kembali kepada keadaan berdiri. Ulang sebanyak 10 kali.
timthumb

2. Berdiri tegak, tundukkan kepala, mula buat gerakan ikut pusingan jam. Ulang 5 kali dan 5 kali lagi ikut arah jam yang sebaliknya.

 

Neck-roll-exercise-to-help-lose-double-chin-fast

 

3. Berdiri tegak, tutup mulut rapat, tarik bibir seperti tersenyum lebar. Lakukan sampai otot rahang dan dagu rasa ditarik. Bertahan selama 10 saat. Ulang sebanyak 10 kali.

 

How-To-Reduce-Double-Chin-quick

 

 

4.  Kunyah gula-gula getah

Gerakan gula-gula getah akan membuat otot rahang dan juga otot dagu bekerja lebih keras. Namun, pastikan anda pilih tanpa gula agar tidak menjejaskan gigi.

 

105800

 

5.  Menguap

Ketika menguap, otot mulut, dagu, dan leher juga akan ditatik sehingga mampu membakar lemak di pipi dan dagu. Oleh itu, tidak ada salahnya jika anda melakukan gerakan menguap meskipun sedang tidak mengantuk.

 

Wonder-35-Yawn-Static-Image

 

DAPATKAN PROMOSI INDIBA DENGAN HARGA ISTIMEWA DISINI!

6.  Urutan

Urutan lembut yang dilakukan setiap hari dapat membantu menegangkan wajah anda. Urutan dimulakan dari hujung leher, bawa ke dagu  hingga rahang. Semasa mengurut bahagian bawah dagu yang berlemak, arahkan urutan ke luar dengan gerakan searah.

 

032dfa8a0eaf915adb3c198f140acb3e

 

7.  Senaman bola tenis

Letakkan bola tenis di antara dagu dan leher. Kepit dengan kuat gunakan dagu selama 10 saat, kemudian kendurkan selama 5 saat. Ulang 10 kali.

 

aid60533-728px-Lessen-a-Double-Chin-Step-10-Version-9

 

8.  INDIBA Face Lift Treatment

INDIBA merupakan peranti perubatan yang menggalakkan lipolisis dan membakar lemak di bawah dagu dengan berkesan. Selain itu, ia mengaktifkan sel untuk menghasilkan kolagen dan elastin sekaligus membuatkan kulit wajah tegang dan tidak mengelambir ke bawah. Ini membuatkan wajah kelihatan runcing.

 

did you know- (4)

 

dagu berlapis tinispa indiba dagu runcing

 

double chin dagu berlapis dagu runcing indiba tinispa

 

 

DAPATKAN PROMOSI INDIBA DENGAN HARGA ISTIMEWA DISINI!

 

did you know- (3)

Dengan teknologi yang dipatenkan dan terbukti secara klinikal, ia adalah setakat penyelesaian kecantikan yang terbaik dalam menyediakan kesan estetik yang besar dalam rawatan muka dan juga rawatan badan.

HUBUNGI kami dengan SEGERA untuk mendapatkan harga ISTIMEWA. Hanya untuk 50 orang yang terawal sahaja.

Hubungi kami di :
Tini’s Spa Shah Alam 03-55235718
Tini’s Spa Ampang 03-42701292
WhatsApp 019-3129606

5 Cara Mudah Mengempiskan Perut Buncit

Siapa tak nak tubuh badan yang cantik dan langsing? Perempuan selalu inginkan tubuh badan yang cantik namun sering tersalah cara pemakanan serta melakukan perkara yang makin mengemukkan badan.

Kami ingin kongsikan dengan anda 5 cara mudah mengempiskan perut buncit.

  1. PILIH MAKANAN YANG BETUL

food-pyramid

Makan ikut sistem piramid makanan yang betul. Dari sistem piramid tersebut anda akan mula makan makanan yang seimbang untuk pemakanan seharian anda.

2. MAKAN BANYAK BUAH

FRUITS

Amalkan makan buah-buahan terutama sebelum makan. Sebagai contoh betik, belimbing dan sebagainya.

3. ELAKKAN MAKAN MAKANAN RINGAN

 

JUNK FOOD

Makanan ringan sebenarnya mengandungi garam atau gula yang tinggi sekaligus mengakibatkan badan anda susah untuk kurangkan berat. Elakkan untuk makan makanan tersebut

4. KURANGKAN MAKANAN TINGGI PROTEIN

TEMPECuba kurangkan makanan tinggi protein seperti ikan, tempe,tauhu dan daging.

5.HADKAN MAKANAN TINGGI KARBOHIDRAT

riceElakkan terlebih makan nasi, kentang, ubi dan lain-lain. Namun, jangan langsung tinggalkan makanan karbohidrat kerana badan kita masih perlukannya sebagai sumber tenaga. Jika berlebihan, kemungkinan perut buncit adalah sangat tinggi!

 

6. RAWATAN PELANGSINGAN INDIBA

Rawatan terbaru dari Tini’s Spa ini bukan sahaja mampu mencairkan lemak di bawah kulit, tetapi juga terbukti secara klinikal mengurangkan lemak visceral yang membaluti organ penting badan. Berikut merupakan kelebihan program pelangsingan Indiba:

  • Mencairkan lemak dengan berkesan
  • Menegangkan kulit dengan menggalakkan penghasilan kolagen
  • Menyahkan air berlebihan dalam badan (water retention)
  • Mengurangkan selulit
  • Memudarkan kesan regangan dengan ketara (stretch marks)

 

tinispa testimoni tummy contouring1

Sempena pelancaran rawatan terbaru ini, kami menjemput 50 orang pertama yang benar-benar ingin selesaikan masalah perut buncit, untuk nikmati HARGA PROMOSI SEMPENA PELANCARAN RM240 SAHAJA.

Anda boleh klik link di bawah dengan segera sebelum promosi ini tamat

www.wasap.my/60193129606/INDIBA

www.wasap.my/60193129606/INDIBA

www.wasap.my/60193129606/INDIBA

Atau

Whatsapp <INDIBA> ke 019-3129606

Atau

hubungi Tini’s Spa berhampiran anda

Ampang 03-4270 1292

Shah Alam 03-5523 5718

untuk sebarang pertanyaan sebelum tawaran ini ditutup.

 

indiba tummy contouring tinispa

Kembalikan keremajaan anda semula

“Malu rasanya bila orang tegur selulit kita. Muka kita pun ada kedut-kedut. Rasa  macam nak gosok je pakai iron baju tu. Dagu berlapis lagi. Bukan nya baby lagi nak berlapis-lapis dagu ni. Puas lah tutup sana sini dagu dengan selulit-selulit ni. Itu tak campur dengan rambut gugur lagi. Apa yang patut saya buat ni?”

Tinispa ingin memperkenalkan rawatan terbaru kami iaitu INDIBA® Deep Beauty, teknologi yang dipatenkan dan menjana sistem proionik yang menjana proses biologi di dalam sel.

RAWATAN INDIBA

RAWATAN WAJAH

maxresdefault
– Anti-penuaan
– Lingkaran gelap bawah mata
– Dagu Berlapis
– Leher dan DÉCOLLETÉ

RAWATAN RAMBUT

hair-loss-male-balding
– Botak
– Keguguran Rambut
– Pencegahan serta penjagaan

RAWATAN BADAN

3357895_orig
– Breast Lifting
– Lengan Menggeleber
– Abdomen
– Punggung
– Selulit

DAPATKAN BAUCER PROMOSI INDIBA® DEEP BEAUTY SEKARANG!

 

KEBAIKAN INDIBA® DEEP BEAUTY

– Membentuk wajah untuk lebih runcing
– Mengurangkan lapisan berlapis
– Mengurangkan garis halus dan kedutan sekitar mata dan wajah
– Mencantikkan mata dengan kurangkan ‘droopy eyes’
– Menganjalkan dan meremajakan kulit
– Menghilangkan selulit
– Membentuk badan dengan baik

TESTIMONI INDIBA® DEEP BEAUTY

thigh contouring and skin firming stretch mark reduction stretch mark reductionabdominal reshaping hips, abdomen and thigh contouring abdomen reshaping and volume reduction reduction of wrinkles and lines reduction of wrinkles and loose skin

DAPATKAN BAUCER PROMOSI INDIBA® DEEP BEAUTY SEKARANG!

6 Cara Mudah Menghilangkan Stress

Stress datang dari pelbagai faktor, misalnya dari tekanan tempat kerja, tekanan dari keluarga, permasalahan di sekeliling kita dan sebagainya. Jika diabaikan stress akan berlarutan dan sewajarnya untuk diatasi degan segera. Disini kami senaraikan 6 cara mudah untuk menghilangkan stress.

  1. Keluar sebentar, menghirup udara segar.

FRESH

  • Tinggalkan tempat yang anda rasakan mula stress
  • Pergi ke luar
  • Hirup udara segar serta rasakan sinaran matahari
  • Vitamin D dari sinaran matahari tersebut akan menaikkan hormon “bahagia” anda.

Mencari penyelesaian untuk hilangkan stress? Klik segera!

  1. Manjakan diri dengan mandi atau berendam

BERENDAM

  • Air dapat memberikan rasa ketenangan yang baik untuk tubuh badan seseorang
  • Lakukan mandi atau beredam air suam di tab mandi.
  • Alirkan air dengan perlahan-lahan untuk menikmati ketenangan pada badan sekiranya tidak dapat melakukan berendam.

 

  1. Melakukan aktiviti senaman yang digemari

EXERCISE

  • Tubuh yang sihat dapat menjamin jiwa yang kuat
  • Aktiviti senaman dapat meningkatkan hormone Endorphin iaitu hormon yang mampu memberi ketenangan untuk fikiran kita semua.

 

  1. Tenangkan diri dan bayangkan tempat yang indah dan nyaman

NYAMAN

  • Imaginasi juga dapat membantu kita supaya lebih tenang
  • Hanya perlu membayangkan tempat yang indah, nyaman, pemandangan laut, pantai, gunung, dan sebagainya.
  • Cara yang sederhana ini dapat memberikan impak yang besar kepada diri anda supaya tidak terlalu stress dengan masalah yang hadir.

Ingin hilangkan jerawat dengan segera? Klik disni!

  1. Meditasi atau yoga

YOGA

  • Meditasi atau yoga amat baik untuk mengawal emosi dan juga fikiran.
  • Menurut kajian, meditasi selama 15 minit menyamai kesegaran tubuh selama 1 jam apatah lagi fikiran.

 

  1. Meluahkan kepada teman, sahabat atau keluarga

http://www.tione.ru/ ???????? ???? ??? ???????? ?????

  • Meluahkan kepada yang tersayang atau yang rapat dengan kita dapat meringankan sedikit rasa tekanan yang dialami
  • Mereka juga mungkin dapat bersama-sama mencari penyelesaian atau memberi sedikit nasihat supaya kita tahu jalan penyelasaiannya.

Segala masalah ada penyelesaiannya. Kehidupan kita semua mestilah sentiasa tenang dan bahagia. Kita kena pandai kawal segala emosi kita. Stress perlu dikawal dengan segera sebelum ianya mendatangkan masalah kepada kita semua.

4 Cara Mudah Menghilangkan Kutil

Hai anda semua! Mesti ada di kalangan pembaca risau tentang kutil yang ada ada wajah atau pun badan kan? Kali ini kami ada menyediakan sedikit cara yang mudah untuk menghilangkan kutil. Di sini terdapat 4 cara mudah menghilangkan kutil. Dengan melakukan 4 cara mudah ini ianya dapat membantu menghilangkan kutil

  1. Cuka Epal

1355007_Wallpaper1

  • Titiskan beberapa titisan pada kapas
  • Letakkan dikutil seperti mengubati luka menggunakan kapas
  • Jika mahukan kesan efektif, lekatkan kapas tersebut serperti menutup tempat terluka dengan plaster
  • Lakukan untuk beberapa hari sehingga kutil hilang dengan sendiri

2. Bawang putih

thumb-350-413324

  • Tumbukkan satu ulas bawang putih
  • Sapukan pada kutil
  • Biarkan sehingga kering
  • Ulang untuk beberapa hari sehingga kutil tanggal dengan sendiri

Kulit wajah kusam? Kami ada penyelesaiannya!

3. Kapur Sirih

55e5461f808099db4ac48a30_m

  • Campurkan kapur sirih dengan sedikit bahan pencuci.
  • Sapukan pada kulit
  • Biarkan beberapa jam dan ulang untuk beberapa hari

4. Kulit Pisang

casco_banane

  • Kikis isi kulit pisang,lembutkan dengan sudu sehingga menjadi seperti bubur
  • Sapukan pada kulit, biarkan untuk beberapa jam hingga kering
  • Lakukan untuk beberapa hari sehingga kulit tersebut menggelupas

Mudah untuk dilakukan, cepat dan pantas. Semoga anda dapat melakukannya sendiri di rumah. Semoga berjumpa lagi! :)

Cara Mengempiskan Perut Buncit Dengan Mudah

Susahnya nak pakai seluar jeans. Perut buncit? Alamak, tak gojess la macam ni! Macam mana nak kuruskan perut yang buncit ni?

Haaaaa mesti ramai #TiniSparklers mengalami masalah macam ini kan? Tini Spa kali ini menyenaraikan beberapa cara untuk mengecilkan perut anda dengan mudah dan ringkas.

Cara Mengempiskan Perut

  1. Bersukan atau Latihan Kardio

CARDIO

  • Latihan ini biasanya digunakan untuk mengurangkan lemak di perut.
  • Berlari, berenang, berbasikal, jalan kaki dapat digunakan sebagai latihan kardio.
  • Sit up bicycle exercise dan ball crunch juga dikatakan lebih efektif untuk latihan kardio.

2. Diet

DIET

  • Cara ini dapat mengecilkan perut.
  • Pengambilan makanan secara sedikit, kaya protein, karbohidrat kompleks dapat memberikan tenaga kepada badan untuk aktivit seharian.
  • Ayam, telur, yoghurt rendah lemak, daging tanpa lemak, kekacang dan ikan merupakan beberapa sumber protein yang baik.

3. Jauhkan makanan ringan

27 Mar 2008, Garnerville, New York, USA --- Assorted Junk Food --- Image by © Envision/Corbis

  • Makanan ringan harus dielakkan terus supaya dapat mengawal kandungan gula yang berlebihan dalam badan
  • Makanan yang tinggi gula juga akan mengakibatkan kita menghidap pelbagai penyakit.

 

Perut buncit? Inginkan perut yang kempis? Klik di sini segera!

4. Hindari makanan berlemak

FAST FOOD

  • Salah satu punca perut buncit adalah makanan berlemak.
  • Lemak dari makanan tersebut akan mengakibatkan lemak berlebihan tidak dapat disingkir dari badan

5. Makan sayuran dan buah

HEALTHY

  • Buah-buahan dan sayur-sayuran tidak dapat disangkal lagi bahawa ianya adalah makanan yang paling berkhasiat untuk tubuh badan yang sihat.
  • Makanan seperti ini mempunyai kandungan serat yang tinggi untuk proses penghadaman.

 

Checklist perkahwinan masih belum lengkap? Klik disini segera untuk tawaran berganda!

6. Air putih

WATER

  • Air putih dapat mencegah dehidrasi
  • Proses pencernaan juga boleh berjalan dengan lancar
  • Racun dalam tubuh badan juga dapar dineutralkan semula dengan pengambilan air putih yang banyak.

Berikut merupakan beberapa cara yang dapat diikuti untuk mengempiskan perut anda yang buncit itu. Jadi, selepas ini anda tidak akan lagi risau tentang perut buncit anda. InsyaAllah kita akan berjumpa lagi di lain masa! See you again!

5 Punca Sakit Belakang

Sakit belakang merupakan satu gejala yang sering terjadi kepada kita tanpa mengira usia, hamil atau tidak sakit belakang ini sentiasa akan memberikan rasa tidak selesa kepada semua yang mengalaminya. Umur baru 20-an lagak sudah seperti orang lanjut usia, sakit belakang hampir setiap masa. Susah pula nak hilang sakitnya!  Tini’s Spa ingin berkongsi 5 punca sakit belakang yang amat mengganggu ini, supaya anda semua dapat mengelakkan dari ianya berlaku dengan lebih kerap lagi.

5 Punca Sakit Belakang

  1. Tidur di atas tilam lusuh

tilam vono

  • Tidak salah jika berbelanja lebih untuk membeli tilam yang berkualiti demi menjaga tulang belakang anda. Tilam yang baik adalah tilam yang dapat bertahan 10 tahun lamanya. Selepas 10 tahun tilam tersebut perlulah ditukar. Pilih tilam yang tidak terlalu lembut atau terlalu keras.

 

Sakit belakang? Penyelesaiannya disini

2. Mengengdong beg berat

beg 2

  • Wanita seringkali membawa beg tangan yang sarat dengan peralatan solek, minyak wangi, telefon bimbit dan sebagainya. Beban yang sepatutnya dibawa pada sebelah bahu adalah cuma 10% sahaja dari berat badan anda.

 

3. Kasut tinggi atau kasut sarung

STILLETO

  • Memakai kasut tumit tinggi seperti stilleto amatlah merbahaya untuk tulang belakang. Memakai kasut sarung juga boleh mengakibatkan sakit belakang kerana lapik pada kasut yang nipis akan mengakibatkan tumit menampung beban yang banyak dan akan menyebabkan sakit belakang.

 

4. Menyimpan dendam

dendam

  • Kedengaran pelik, namun hakikatnya mereka yang mempunyai perasaan marah atau sering berfikiran negatif lebih mudah mengalami sakit belakang secara berterusan sekaligus mengakibatkan sesorang itu mudah untuk mengalami pelbagai penyakit lain.

5. Makanan Ringan

junk food

  • Makanan ringan adalah makanan berkalori tinggi dan bernutrisi rendah yang akan menyebabkan pertambahan berat badan. Pertambahan berat badan akan mengakibatkan pelvis akan ditolak ke hadapan akibat berat di bahagian tengah badan. Mereka yang mengalami masalah seperti ini akan mengakibatkan pesakit cenderung menghidap osteoartritis

 

Ingin kuruskan badan? Dapatkan cara mudah di sini!

Kesakitan belakang ini bukanlah akibat faktor keturunan namun ianya adalah berpunca dari gaya hidup kita seharian. Sampai di sini sahaja untuk kali ini. Jagalah kesihatan dengan cara betul. Lebih baik mencegah sebelum parah, betul tak? See you again!

Health Tips During Ramadhan

Here are a few beneficial beauty and health tips during Ramadhan.

1) Sip on water throughout the evening. Aim for 8 glasses by bedtime. To help you keep track, fill and refill a water bottle with a measured amount of water, and be sure to finish it.

Read more

How To Lighten Dark Underarms.

Hi everyone. We would like to share tips on how to lighten dark underarms.

 

In this article, you’ll learn both economical home-based and professional ways to restore your underarm confidence and be free!

1) Apply antibacterial remedy. In this case, I recommend to rub a slice of lemon or lime on the dark area. The acidic, anti bacterial properties in lemon remove dead skin cells, lighten the skin and reduce bacteria that cause body odour. Rinse thoroughly. Repeat 2-3 times weekly.

Read more